Wyniki drugiej Sesji z plusem


Druga w roku szkolnym 2014/15 diagnoza edukacyjna z matematyki Sesje z plusem wskazała na treści, które należy powtórzyć, gdyż nie zostały dostatecznie opanowane. Są to:
• w klasie szóstej: 
Odejmowanie i dzielenie ułamków dziesiętnych. Dodawanie i mnożenie ułamka dziesiętnego i zwykłego. Odczytywanie informacji z wykresu. Zamiana odległości na mapie na odległości w terenie i odwrotnie na podstawie skali mapy Własność kątów przyległych. Obliczanie miary trzeciego kąta w trójkącie i określanie, jaki to trójkąt Obliczanie długości boku rombu na podstawie jego obwodu. Rozwiązywanie zadań tekstowych wielodziałaniowych na drogę, prędkość, czas. 
• w klasie piątej: 
Rozwiązywanie zadań tekstowych wielodziałaniowych. Obliczanie różnicy liczb naturalnych zapisanych słowami 
• w klasie czwartej: 
Wykonywanie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb naturalnych mniejszych od 100 Rozwiązywanie zadań tekstowych. Zamiana jednostek czasu. Dobór zapisu cyfrowego liczby do jej słownego opisu 
Diagnoza edukacyjna Sesje z plusem zaznaczyła te treści, które zostały opanowane przez uczniów lepiej niż badana populacja w kraju. Są to następujące umiejętności 
• w klasie szóstej: 
Uczeń: zna własności kątów wierzchołkowych i kątów w równoległoboku 
• w klasie piątej: 
Uczeń: oblicza wartość wyrażenia arytmetycznego, pamiętając o kolejności wykonywania działań rozwiązuje zadanie tekstowe, stosując mnożenie liczb naturalnych 
• w klasie czwartej: 
Uczeń: ocenia prawdziwość zdań na podstawie treści prostego zadania tekstowego zamienia jednostki długości