Druga w roku szkolnym 2014/15 diagnoza edukacyjna z matematyki Sesje z plusem wskazała na treści, które należy powtórzyć, gdyż nie zostały dostatecznie opanowane. Są to:
• w klasie szóstej:
Odejmowanie i dzielenie ułamków dziesiętnych.
Dodawanie i mnożenie ułamka dziesiętnego i zwykłego.
Odczytywanie informacji z wykresu.
Zamiana odległości na mapie na odległości w terenie i odwrotnie na podstawie skali mapy
Własność kątów przyległych.
Obliczanie miary trzeciego kąta w trójkącie i określanie, jaki to trójkąt
Obliczanie długości boku rombu na podstawie jego obwodu.
Rozwiązywanie zadań tekstowych wielodziałaniowych na drogę, prędkość, czas.
• w klasie piątej:
Rozwiązywanie zadań tekstowych wielodziałaniowych. Obliczanie różnicy liczb naturalnych zapisanych słowami
• w klasie czwartej:
Wykonywanie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb naturalnych mniejszych od 100
Rozwiązywanie zadań tekstowych. Zamiana jednostek czasu. Dobór zapisu cyfrowego liczby do jej słownego opisu
Diagnoza edukacyjna Sesje z plusem zaznaczyła te treści, które zostały opanowane przez uczniów lepiej niż badana populacja w kraju. Są to następujące umiejętności
• w klasie szóstej:
Uczeń:
zna własności kątów wierzchołkowych i kątów w równoległoboku
• w klasie piątej:
Uczeń:
oblicza wartość wyrażenia arytmetycznego, pamiętając o kolejności wykonywania działań
rozwiązuje zadanie tekstowe, stosując mnożenie liczb naturalnych
• w klasie czwartej:
Uczeń:
ocenia prawdziwość zdań na podstawie treści prostego zadania tekstowego
zamienia jednostki długości