Nauczyciel Helena Gąsior ukończyła z wynikiem pozytywnym szkolenie na egzaminatorów organizowane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną, zakończone egzaminem ze znajomości zasad przeprowadzania i oceniania sprawdzianu. Celem udziału nauczyciela w szkoleniu była chęć zdobycia nowych kwalifikacji, poznanie zasad oceniania i punktowania zadań otwartych z matematyki zgodnie z nowymi zasadami oceniania (istotny postęp, pokonanie
zasadniczych
trudności, bezbłędne rozwiązanie). Do 2015 r. rozwiązania zadań oceniane były według
wykonanych
czynności. Od 2015 r. rozwiązania oceniane są według
tego, jak „daleko
dotarł” zdający na
drodze do całkowitego
rozwiązania zadania.
Matematyka jest jednym z przedmiotów egzaminacyjnych na sprawdzianie w szkole
podstawowej, na egzaminie gimnazjalnym i na maturze. W klasie VI szkoły
podstawowej sprawdza się, w jakim stopniu uczeń spełnił wymagania z zakresu
matematyki określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla II etapu
edukacyjnego. Poszczególne zadania zestawu egzaminacyjnego mogą też odnosić
się do wymagań określonych w podstawie programowej edukacji wczesnoszkolnej
w zakresie matematyki (I etap edukacyjny: klasy I–III).