Sprawdzanie prac egzaminacyjnych

Nauczyciel Helena Gąsior ukończyła z wynikiem pozytywnym szkolenie na egzaminatorów organizowane przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną, zakończone egzaminem ze znajomości zasad przeprowadzania i oceniania sprawdzianu. Celem udziału nauczyciela w szkoleniu była chęć zdobycia nowych kwalifikacji, poznanie zasad oceniania i punktowania zadań otwartych z matematyki zgodnie z nowymi zasadami oceniania (istotny postęp, pokonanie zasadniczych trudności, bezbłędne rozwiązanie). Do 2015 r. rozwiązania zadań oceniane były według wykonanych czynności. Od 2015 r. rozwiązania oceniane są według tego, jak „daleko dotarł” zdający na drodze do całkowitego rozwiązania zadania.
Matematyka jest jednym z przedmiotów egzaminacyjnych na sprawdzianie w szkole podstawowej, na egzaminie gimnazjalnym i na maturze. W klasie VI szkoły podstawowej sprawdza się, w jakim stopniu uczeń spełnił wymagania z zakresu matematyki określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla II etapu edukacyjnego. Poszczególne zadania zestawu egzaminacyjnego mogą też odnosić się do wymagań określonych w podstawie programowej edukacji wczesnoszkolnej w zakresie matematyki (I etap edukacyjny: klasy I–III).