Jesienne spacery po lesie

Poznawanie i obserwacja przyrody, to te elementy programu nauczania, które sprzyjają pobytowi na świeżym powietrzu. Realizując zajęcia terenowe prowadzimy obserwacje. Lubimy takie wypady poza szkołę. Wówczas wypoczywamy, rozmawiamy... zawiązują się nowe przyjaźnie. Chętnie spędzamy także swój wolny czas na łonie natury.

Indywidualizacja nauczania

W naszej szkole prowadzone są zajęcia, na których uwzględnia się indywidualizację nauczania. Uczniowie mają możliwość wykonywać zadania dostosowane do ich indywidualnych możliwości (nauka z wykorzystaniem komputerów, zabawa Systemem Edukacji PUS) rozwijać swoje uzdolnienia i nadrabiać zaległości.

Spotkanie z Błogosławionym Janem Pawłem II

Dzisiejszy dzień naznaczony był spotkaniem z Błogosławionym Janem Pawłem II.  Jego postać przybliżyli nam uczniowie klasy 5 i 6, którzy swój występ przygotowali pod okiem pani katechetki Agnieszki Lubczyńskiej. Pieśni religijne przeplatały wspomnienia o Papieżu-Polaku. Pamiętamy On patrzy i błogosławi nam z domu Ojca. Dziękujemy, że był wśród nas.

Drugi próbny test szóstoklasisty

Już 8 listopada 2013 r. w godzinach 12.35-13.35 odbędzie się Drugi próbny sprawdzian szóstoklasisty. Wszystko zgodnie z zasadą "Próbne sprawdziany i testy są najlepszą metodą nauki, ponieważ trenują umysł do przekazywania informacji". Na zajęciach dodatkowych oraz samodzielnie po godzinach lekcyjnych uczniowie klasy szóstej przygotowują się do sprawdzianu, który w tym roku szkolnym odbędzie się w Prima aprilis to jest 1 kwietnia 2014 r.

Osiągnięcia edukacyjne w Polsce i w Chinach

Już wkrótce opublikowany zostanie kolejny raport PISA z badania przeprowadzonego w 2012 r. Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA podaje wyniki badania umiejętności 15 latków w Polsce i porównuje z wynikami osiąganymi przez 15 latków z innych krajów. Badanie PISA ograniczone jest do uczniów, a więc do osób obecnych w systemie szkolnym. Populacją objętą badaniem OECD PISA są osoby piętnastoletnie. Tymczasem przypominamy wyniki edycji z 2003, 2006 i 2009 roku w wyszczególnieniem średnich wyników z matematyki. W tabeli kolorem zielonym zaznaczono wynik Polski. Najlepszy wynik z  Chin obramowano kolorem różowym (Badano Hongkong, Szanghaj i Macao). Zobacz raport. Myślę, że stwierdzenie "jesteśmy daleko za Chińczykami" nie będzie przesadzone.