Uczniowskie mini projekty badawcze

Środa 4 lutego 2015 r. to czas wytężonej pracy badawczej dla uczniów. Klasa czwarta realizowała swoje odkrycia poruszając się po tematach dodawania i odejmowania ułamków zwykłych. Klasa szósta odkrywała strategie rozwiązywania równań. Prace uczniów klasy 6 zawierały figury geometryczne i związane były z kątami, obwodami i polami figur. Zespoły badawcze zawierały po 3 - 4 uczniów, którzy pod opieką nauczyciela matematyki Heleny Gąsior opracowywali interesujący ich temat.
Celem projektów było:
  • utrwalenie umiejętności stosowania algorytmów podczas rozwiązywania równań oraz ukazanie użyteczności tej techniki rachunkowej
  • kształcenie umiejętności wykonywania działań na ułamkach zwykłych 
  • kształcenie umiejętności planowania i organizacja własnej pracy 
  • samodzielne wyszukiwanie informacji  z różnych źródeł oraz ich selekcja 
  • współpraca w grupie. 
Ukoronowaniem działań było stworzenie plakatów prezentujących wysiłki uczniów. Plakaty ozdobiły pracownię komputerową i będzie można je tam oglądać do końca lutego.