Pierwsze tygodnie nowego roku szkolnego to dobry okres na przeprowadzenie wśród uczniów diagnoz przedmiotowych. Celem ich organizowania jest motywowanie uczniów do uczenia się oraz zwiększenie odpowiedzialności za własny rozwój. W bieżącym roku szkolnym diagnozy związane są ściśle z przygotowaniem uczniów do sprawdzianu na zakończenie edukacji w szkole podstawowej. (zobacz INFORMATOR O SPRAWDZIANIE OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015) Nauczyciele j. angielskiego i matematyki współpracują z wydawnictwami i korzystają z diagnoz służących monitorowaniu efektów kształcenia przedmiotowego. Matematyka, język polski i język obcy to przedmioty egzaminacyjne na sprawdzianie w szkole
podstawowej, na egzaminie gimnazjalnym i na maturze. W klasie VI szkoły
podstawowej sprawdza się, w jakim stopniu uczeń spełnił wymagania z zakresu
tych przedmiotów określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla II etapu
edukacyjnego. Chcąc monitorować przyrost umiejętności uczniów szkoła przystąpiła do projektów: Lepsza szkoła, ...