Sprawdzian szóstoklasisty

Ostatni próbny sprawdzian, który nasi uczniowie pisali miesiąc temu uplasował szkołę w czwartym staninie. Dziś, w słoneczne przedpołudnie pierwszego kwietnia 2014 r. nasi uczniowie walczyli o punkty z czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystania wiedzy w praktyce podczas sprawdzianu organizowanego przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Rok 2014 to ostatni rok, w którym zadania zostały podzielone na takie umiejętności (standardy). Jak sobie poradzili i jak trudny okazał się sprawdzian dla uczniów z całej Polski wiadomo będzie na przełomie maja i czerwca. Podczas najbliższych zajęć informatyki uczniowie otrzymają kody dostępów do platformy z wynikami CKE. Skorzystają z nich już wkrótce - sprawdzą w ten sposób swoje wyniki.

W 2015 r. uczniowie klas szóstych po raz pierwszy przystąpią do nowego sprawdzianu szóstoklasisty. Sprawdzian będzie obejmował wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego (matematyka, język polski, język obcy) w odniesieniu do trzech kluczowych przedmiotów nauczanych na dwóch pierwszych etapach edukacyjnych, tj. języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego. Co nowego czeka naszych uczniów? Jak nauczyciele w naszej szkole będą przygotować ich do tego wydarzenia? Na co zwrócimy ich uwagę?
Od roku szkolnego 2014/2015 egzamin na koniec podstawówki nie będzie już wyglądał tak, jak do tej pory. Różnice:

1. Rozbicie testu na dwie części:
  • z języka polskiego i z matematyki (na rozwiązanie uczniowie będą mieli 80 minut) pytania otwarte (2-4 z każdego przedmiotu), jak i zamknięte (8-12 z każdego przedmiotu); 
  • z języka angielskiego (45 minut) pytania zamknięte (35-45 zadań). 
2. W dniu zakończenia roku szkolnego każdy uczeń otrzyma zaświadczenie o uzyskanych wynikach. Będą to cztery informacje (a nie jak dotychczas – jedna), wyrażone w procentach: wynik z części pierwszej (wynik ogólny oraz szczegółowe wyniki z języka polskiego i matematyki) i wynik z części drugiej (z języka obcego nowożytnego).