W województwie świętokrzyskim do pierwszej klasy zapisany jest co siódmy sześciolatek. Na rok przez planowaną reformą rządową rodzice niechętnie posyłają dzieci z młodszego rocznika do szkoły. Tak jest też w naszej placówce. Już 5 lat temu rodzice naszych uczniów mogli zdecydować, czy posłać dziecko do pierwszej klasy, czy pozostawić w szkolnej zerówce. Na odważny krok posłania dziecka wcześniej zdecydowało się kilkoro rodziców. Wówczas 40% uczniów naszej szkoły poszło wcześniej do 1 klasy. 4, 3, 2 lata temu niektórzy rodzice także posłali swoje dzieci wcześniej. Rok temu tylko około 7% pierwszaków naszej szkoły, to dzieci z młodszego rocznika. Na 7 dni przed rozpoczęciem roku szkolnego 2013/14 do pierwszej klasy w naszej szkole zapisani są tylko uczniowie 7 letni.
Starania szkoły i nauczycieli w zakresie adaptacji dziecka sześcioletniego w szkole:
Starania szkoły i nauczycieli w zakresie adaptacji dziecka sześcioletniego w szkole:
Sala klasy I znajduje się obok oddziału przedszkolnego, Dzieci 5- i 6-cioletnie uczestniczą w uroczystościach i akademiach klas I-III, a uczniowie edukacji wczesnoszkolnej podziwiają przedszkolaków podczas ich występów. Zajęcia ruchowe grupy starszaków odbywają się na szkolnej sali do ćwiczeń ruchowych. Starszaki uczestniczą w wycieczkach klas I-III. Z placu zabaw korzystają zarówno przedszkolaki, jak i uczniowie klas I-III - najczęściej podczas zajęć świetlicowych. Tam wspólnie się bawią i integrują. Kilka razy w ciągu roku szkolnego odbywają się wspólne Rady Pedagogiczne wychowawców oddziałów przedszkolnych z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej. Omawiane są ogólne możliwości grupy dzieci 5- 6- letnich, problemy dydaktyczno-wychowawcze, ustala się wspólne wyjazdy i imprezy. Wspólnie dokonuje się odpowiedniego do możliwości grupy wyboru podręczników. Uczniowie i starszaki poznają świat poprzez bezpośrednią obserwację. Sprzyjają temu wycieczki po bliższej i dalszej okolicy oraz akcje i uroczystości organizowane na terenie szkoły. Dzieci korzystają ze zbiorów biblioteki szkolnej. Uczestniczą w szkolnych i międzyszkolnych konkursach. Uczą się także pomagać innym. Uczestniczą w zbiórkach pieniędzy, jeżdżą z przedstawieniami do domu opieki społecznej, zimą dokarmiają ptaki. Dzieci mają możliwość zjedzenia obiadu w szkole.
A jak wygląda realizacja Reformy Edukacji w Polsce?
Łączenie klas, szkoły do likwidacji... kliknij przeczytaj zobacz.
A jak wygląda realizacja Reformy Edukacji w Polsce?
Łączenie klas, szkoły do likwidacji... kliknij przeczytaj zobacz.