Listy szkół zakwalifikowanych do programu „Cyfrowa Szkoła”
Mimo naszych ogromnych starań - naszej szkoły na tej liście nie ma!!!Województwo Świętokrzyskie:
Nazwa szkoły | Miejscowość | Wybrany wariant |
Szkoła Podstawowa | Niedźwiedź | I |
Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół | Ćmińsk | I |
Szkoła Podstawowa nr 11 Integracyjna | Kielce | I |
Zespół Szkoły i Przedszkola | Czyżów Szlachecki | I |
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10 | Ostrowiec Świętokrzyski | I |
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Zespole Szkół Publicznych | Staszów | I |
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej | Jędrzejów | I |
Publiczna Szkoła Podstawowa | Stara Słupia | I |
Szkoła Podstawowa | Tokarnia | I |
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy | Chmielów | I |
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 | Stąporków | I |
Szkoła Podstawowa im. Gen. Antoniego Hedy ps „Szary” | Kowala | II |
Szkoła Podstawowa nr 12 | Kielce | II |
Szkoła Podstawowa im. ks. P. Ściegiennego w Zespole Szkół | Bilcza | II |
Szkoła Podstawowa w Zespole Przedszkolno-Szkolnym | Kluczewsko | II |
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka | Górno | II |
Również nie weźmiemy udziału w programie ŚBRR
Świętokrzyskiego
Biura Rozwoju Regionalnego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki nr 2/1/9.1.2/POKL/2012
w ramach Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie
szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji
oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
W szczególności obejmujące:
a) dodatkowe zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze oraz specjalistyczne służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia.
b) doradztwo i opiekę pedagogiczno – psychologiczną dla uczniów wykazujących problemy w nauce lub z innych przyczyn zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty (np. wsparcie dla uczniów z obszarów wiejskich, wsparcie dla uczniów niepełnosprawnych, przeciwdziałanie uzależnieniom, programy prewencyjne, przeciwdziałanie patologiom społecznym).
c) programy skierowane do dzieci i młodzieży, które znajdują się poza systemem szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego (przedwcześnie opuszczający system szkolnictwa) umożliwiające ukończenie danego etapu kształcenia oraz kontynuację nauki.
d) dodatkowe zajęcia (pozalekcyjne i pozaszkolne) dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem ICT, języków obcych, przedsiębiorczości, nauk przyrodniczo – matematycznych.
e) rozszerzanie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno - zawodowym, informowaniem uczniów o korzyściach płynących z wyboru danej ścieżki edukacyjnej oraz możliwościach dalszego kształcenia w kontekście
uwarunkowań lokalnego i regionalnego rynku pracy (szkolne ośrodki kariery).
f) wdrożenie nowych, innowacyjnych form nauczania i oceniania cechujących się wyższą skutecznością niż formy tradycyjne.
g) wdrażanie programów i narzędzi efektywnego zarządzania placówką oświatową przyczyniających się do poprawy jakości nauczania.
W szczególności obejmujące:
a) dodatkowe zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze oraz specjalistyczne służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia.
b) doradztwo i opiekę pedagogiczno – psychologiczną dla uczniów wykazujących problemy w nauce lub z innych przyczyn zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty (np. wsparcie dla uczniów z obszarów wiejskich, wsparcie dla uczniów niepełnosprawnych, przeciwdziałanie uzależnieniom, programy prewencyjne, przeciwdziałanie patologiom społecznym).
c) programy skierowane do dzieci i młodzieży, które znajdują się poza systemem szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego (przedwcześnie opuszczający system szkolnictwa) umożliwiające ukończenie danego etapu kształcenia oraz kontynuację nauki.
d) dodatkowe zajęcia (pozalekcyjne i pozaszkolne) dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem ICT, języków obcych, przedsiębiorczości, nauk przyrodniczo – matematycznych.
e) rozszerzanie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem edukacyjno - zawodowym, informowaniem uczniów o korzyściach płynących z wyboru danej ścieżki edukacyjnej oraz możliwościach dalszego kształcenia w kontekście
uwarunkowań lokalnego i regionalnego rynku pracy (szkolne ośrodki kariery).
f) wdrożenie nowych, innowacyjnych form nauczania i oceniania cechujących się wyższą skutecznością niż formy tradycyjne.
g) wdrażanie programów i narzędzi efektywnego zarządzania placówką oświatową przyczyniających się do poprawy jakości nauczania.