Listy szkół zakwalifikowanych do programu „Cyfrowa Szkoła”

Mimo naszych ogromnych starań - naszej szkoły na tej liście nie ma!!!




Województwo Świętokrzyskie:
Nazwa szkoły Miejscowość Wybrany wariant
Szkoła Podstawowa Niedźwiedź I
Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół Ćmińsk I
Szkoła Podstawowa nr 11 Integracyjna Kielce I
Zespół Szkoły i Przedszkola Czyżów Szlachecki I
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 10 Ostrowiec Świętokrzyski I
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Zespole Szkół Publicznych Staszów I
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej Jędrzejów I
Publiczna Szkoła Podstawowa Stara Słupia I
Szkoła Podstawowa Tokarnia I
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy Chmielów I
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 Stąporków I
Szkoła Podstawowa im. Gen. Antoniego Hedy ps „Szary” Kowala II
Szkoła Podstawowa nr 12 Kielce II
Szkoła Podstawowa im. ks. P. Ściegiennego w Zespole Szkół Bilcza II
Szkoła Podstawowa w Zespole Przedszkolno-Szkolnym Kluczewsko II
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka Górno II

Również nie weźmiemy udziału w programie ŚBRR
Świętokrzyskiego Biura Rozwoju Regionalnego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki  nr 2/1/9.1.2/POKL/2012 w ramach Priorytetu IX PO KL Rozwój wykształcenia  i kompetencji w regionach, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
W szczególności obejmujące:
a)  dodatkowe zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze oraz specjalistyczne służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia. 
b)  doradztwo i opiekę pedagogiczno – psychologiczną dla uczniów wykazujących  problemy w nauce lub z innych przyczyn zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem  z systemu oświaty (np. wsparcie dla uczniów  z obszarów wiejskich, wsparcie dla uczniów niepełnosprawnych, przeciwdziałanie uzależnieniom, programy prewencyjne,  przeciwdziałanie patologiom społecznym). 
c)  programy skierowane do dzieci i młodzieży, które znajdują się poza systemem  szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego (przedwcześnie  opuszczający system szkolnictwa) umożliwiające ukończenie danego etapu kształcenia oraz kontynuację nauki. 
d)  dodatkowe zajęcia (pozalekcyjne i pozaszkolne) dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem ICT, języków obcych,  przedsiębiorczości, nauk przyrodniczo – matematycznych. 
e)  rozszerzanie oferty szkół o zagadnienia związane z poradnictwem i doradztwem  edukacyjno - zawodowym, informowaniem uczniów o korzyściach płynących z wyboru  danej  ścieżki edukacyjnej oraz możliwościach dalszego kształcenia w kontekście
uwarunkowań lokalnego i regionalnego rynku pracy (szkolne ośrodki kariery).   

f)  wdrożenie nowych, innowacyjnych form nauczania i oceniania cechujących się wyższą skutecznością niż formy tradycyjne. 
g)  wdrażanie programów i narzędzi efektywnego zarządzania placówką oświatową  przyczyniających się do  poprawy jakości nauczania.