W miesiącach październiku i grudniu roku szkolnego
2011/2012 w Szkole Podstawowej w Górkach Szczukowskich przeprowadzono testy
monitorujące przyrost umiejętności uczniów.
Uczniowie klasy VI pisali swoje testy po uprzednim przygotowaniu do napisania takiej
pracy. Do diagnozy posłużono się zestawami dwóch standaryzowanych testów, aplikacją do wprowadzania i przekazywania
wyników uczniów oraz pobierania globalnych statystyk oraz informacją dla
nauczyciela jak oceniać prace uczniów.
Poprzez zorganizowanie testów kompetencji:
- zbadano stan wiedzy i umiejętności u uczniów klasy szóstej,
- oraz ich postępy w nauce matematyki.
Wyniki badań kompetencji
umożliwiły postawienie diagnozy, która:
- określa poziom wiedzy i umiejętności uczniów,
- ujawnia trudności, jakie uczniowie mają na drugim etapie
kształcenia.
Informacje o wynikach
testów dla każdego z uczniów zostały przekazane w formie wydruku
komputerowego na zebraniach z rodzicami 15 grudnia 2011r.
Informacje
o wynikach testów zawierają:
- odpowiedź na pytanie jak uczniowie radzą sobie z zadaniami z języka polskiego, matematyki itd. w porównaniu ze średnią klasy,
- odpowiedź na pytanie jak uczniowie radzą sobie z zadaniami zamkniętymi i otwartymi,
- odpowiedź na pytanie jak uczniowie radzą sobie z zadaniami w poszczególnych standardach wymagań egzaminacyjnych: czytanie, pisanie, rozumowanie, korzystanie z informacji, wykorzystanie wiedzy w praktyce,
- średnią klasy, rozkład procentowy z podziałem na zadania z języka polskiego, matematyki itd..
Dyrektor szkoły
otrzymał zestawienia dla klasy oraz wyniki diagnozy dla każdego ucznia.
Ponadto nauczyciel matematyki zilustrował wyniki uczniów prezentacją PowerPoint.
Ponadto nauczyciel matematyki zilustrował wyniki uczniów prezentacją PowerPoint.