Wyniki drugiego próbnego testu komtetencji

W miesiącach październiku i grudniu roku szkolnego 2011/2012 w Szkole Podstawowej w Górkach Szczukowskich przeprowadzono testy monitorujące przyrost umiejętności uczniów.
Uczniowie klasy VI pisali swoje testy po uprzednim przygotowaniu do napisania takiej pracy. Do diagnozy posłużono się zestawami dwóch standaryzowanych testów,  aplikacją do wprowadzania i przekazywania wyników uczniów oraz pobierania globalnych statystyk oraz informacją dla nauczyciela jak oceniać prace uczniów.
Poprzez zorganizowanie testów kompetencji:
  • zbadano stan wiedzy i umiejętności u uczniów klasy szóstej,
  • oraz ich postępy w nauce matematyki. 
Wyniki badań kompetencji umożliwiły postawienie diagnozy, która:
  • określa poziom wiedzy i umiejętności uczniów, 
  • ujawnia trudności, jakie uczniowie mają na drugim etapie kształcenia.
Informacje o wynikach testów dla każdego z uczniów zostały przekazane w formie wydruku komputerowego na zebraniach z rodzicami 15 grudnia 2011r.
Informacje o wynikach testów zawierają:
  • odpowiedź na pytanie jak uczniowie radzą sobie z zadaniami z języka polskiego, matematyki itd. w porównaniu ze średnią klasy,
  • odpowiedź na pytanie jak uczniowie radzą sobie z zadaniami zamkniętymi i otwartymi,
  • odpowiedź na pytanie jak uczniowie radzą sobie z zadaniami w poszczególnych standardach wymagań egzaminacyjnych: czytanie, pisanie, rozumowanie, korzystanie z informacji, wykorzystanie wiedzy w praktyce,
  • średnią klasy, rozkład procentowy z podziałem na zadania z języka polskiego, matematyki itd..
Dyrektor szkoły otrzymał zestawienia dla klasy oraz wyniki diagnozy dla każdego ucznia. 

Ponadto nauczyciel matematyki zilustrował wyniki uczniów prezentacją PowerPoint.