Od wielu lat nauczyciel matematyki Helena Gąsior wraz ze swoimi uczniami uczestniczą w projekcie diagnozującym wiadomości i umiejętności uczniów z zakresu edukacji matematycznej. Diagnoza odbywa się 3 razy w roku. Jej celem jest monitorowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów i porównanie ich z wynikami ogólnopolskimi. Oto wyniki wrześniowej "Sesji z plusem", która wykazała mocne i słabe strony uczniów klas 4, 5 i 6 z przedmiotu matematyka:
Nad tymi umiejętnościami popracujemy
|
Z opanowania tych umiejętności jesteśmy dumni
|
Uczeń:
rozwiązuje zadanie tekstowe wykorzystujące
wiadomości o ułamkach i procentach
oblicza i porównuje pola trójkątów i czworokątów
|
Uczeń:
oblicza wartość wyrażenia arytmetycznego, z zachowaniem kolejności
wykonywania działań
dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli ułamki zwykłe, ułamki dziesiętne i
liczby całkowite
oblicza miary kątów w trójkącie
|
Nad tymi umiejętnościami popracujemy
|
Z opanowania tych umiejętności jesteśmy dumni
|
Uczeń:
oblicza sumę długości krawędzi sześcianu
rozwiązuje zadanie tekstowe dwudziałaniowe
|
Uczeń:
wykonuje działania na liczbach naturalnych oraz dodaje i odejmuje
ułamki dziesiętne i ułamki zwykłe o jednakowych
mianownikach
odejmuje liczby mieszane
oblicza pola kwadratu i prostokąta oraz porównuje je
różnicowo/ilorazowo
oblicza pole powierzchni sześcianu
|
Nad tymi umiejętnościami popracujemy
|
Z opanowania tych umiejętności jesteśmy dumni
|
Uczeń:
wykonuje dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie liczb naturalnych mniejszych od 100
rozwiązuje zadanie tekstowe
jednodziałaniowe dotyczące zakupów uzupełnia zdania na podstawie
informacji dotyczących masy zakupionych produktów
oblicza długość boku prostokąta, znając drugi bok i różnicę ich
długości
rysuje prostokąt o danych bokach i oblicza jego obwód
|
Uczeń
odczytuje wskazania zegara w systemie 24-godzinnym
przyporządkowuje dni tygodnia datom jednego miesiąca
|