Klasa 6 wykazała na teście słabe opanowanie wiadomości i umiejętności matematycznych. Ich wiedza z lekcji z 1 półrocza z matematyki została oceniona w staninie 3, ze średnią klasy: 13.53 pkt dla średniej ogólnopolskiej: 15.87 pkt. Znacznie lepiej poszło uczniom klasy 5 i 4, dla których opanowanie tematów zostało zakwalifikowane w 6 staninie. Słabą stroną szóstoklasistów jest rozwiązywanie zadań związanych z kalendarzem oraz rozwiązywanie zadań tekstowych typu prędkość – droga – czas. Test wykazał także mocne strony uczniów: znają własności figur.
Mocną stroną obecnych piątoklasistów są następujące umiejętności:
znajduje najmniejszy wspólny mianownik ułamków o złożonych mianownikach, rozwiązuje zadanie tekstowe wielodziałaniowe,
odczytuje współrzędne punktów zaznaczonych na osi liczbowej, wykonuje działania na liczbach wielocyfrowych zakończonych zerami, określa podzielność liczb, korzystając z cech podzielności. Słabą stroną: określa podzielność liczb, korzystając z cech podzielności, wykonuje działania łączne na ułamkach zwykłych. Dla klasy czwartej ustalono mocne strony: mnoży liczby sposobem pisemnym, dzieli liczby sposobem pisemnym, oblicza upływ czasu związany z kalendarzem, wyznacza datę po upływie określonego czasu, odczytuje cyfrę ze wskazanego rzędu, zapisuje liczbę wielocyfrową w systemie dziesiątkowym. Słabą stroną jest badana umiejętność: odejmuje liczby sposobem pisemnym.
odczytuje współrzędne punktów zaznaczonych na osi liczbowej, wykonuje działania na liczbach wielocyfrowych zakończonych zerami, określa podzielność liczb, korzystając z cech podzielności. Słabą stroną: określa podzielność liczb, korzystając z cech podzielności, wykonuje działania łączne na ułamkach zwykłych. Dla klasy czwartej ustalono mocne strony: mnoży liczby sposobem pisemnym, dzieli liczby sposobem pisemnym, oblicza upływ czasu związany z kalendarzem, wyznacza datę po upływie określonego czasu, odczytuje cyfrę ze wskazanego rzędu, zapisuje liczbę wielocyfrową w systemie dziesiątkowym. Słabą stroną jest badana umiejętność: odejmuje liczby sposobem pisemnym.