Zaplanowano przeprowadzenie pięciu próbnych sprawdzianów szóstoklasisty w roku szkolnym 2013/14. Do tej pory przeprowadzono 2 testy spośród pięciu. Wydarzenia te miały miejsce w październiku i listopadzie. Testy swym zasięgiem obejmują Polskę i są opracowywane przez wydawnictwa pedagogiczne. Wyniki drugiego spośród nich publikuję poniżej, porównując wyniki szkoły z wynikami ogólnokrajowymi. Dla lepszego zinterpretowania przedstawionych tu informacji podam, że do projektów nie przystępują wszystkie szkoły. Badania nie są prowadzone poprzez dobór populacji w celu uzyskania miarodajnych wyników. (Firmy prowadzące badania nie robią ich w sposób reprezentatywny dla społeczeństwa polskiego - tu dla szóstoklasistów). Swoje wyniki opierają zaś na przesłanych im za pośrednictwem internetu danych od nauczycieli. Słowem: wyniki badania dla kraju mogą być mylące (zawyżone). Ponadto niewłaściwa jest interpretacja wyników z przedmiotów.
Średni wynik szkoły
|
18,00 pkt
|
Średnia punktów w kraju
|
20,73 pkt
|
Średnia punktów szkoły jest niższa od średniej punktów w kraju. 22% szkół w kraju ma średnią punktów taką jak nasza szkoła lub niższą. Wynik szkoły jest niski w skali kraju.
Mocne strony | |
---|---|
Obszar | Opis |
Wymagania ogólne | 3.5. odnajduje informację podaną w tekście 5.4. formułuje problem i główną myśl tekstu |
Wymagania szczegółowe | 12.8. Uczeń rozpoznaje w tekście literackim porównanie, przenośnię, epitet, wyraz dźwiękonaśladowczy i objaśnia ich rolę 8.2. Uczeń rozpoznaje walce, stożki i kule |
Standardy | 2. Pisanie 1. Czytanie |
Umiejętności | 1.3. Uczeń rozumie znaczenie podstawowych symboli występujących w instrukcjach i w opisach 1.1. Uczeń odczytuje różne teksty kultury, rozpoznaje ich cechy charakterystyczne, dostrzega znaczenie dosłowne i odkrywa sensy przenośne |
Przedmioty | Język polski |
Słabe strony | |
---|---|
Obszar | Opis |
Wymagania ogólne | 4.12. używa poprawnie znaków interpunkcyjnych: kropki, przecinka, znaku zapytania, cudzysłowu, dwukropka, nawiasu, znaku wykrzyknienia 4. Rozwiązywanie zadań dotyczących sytuacji praktycznych, prowadzących do obliczeń arytmetycznych, zastosowania wzoru lub rozwiązania łatwego równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą |
Wymagania szczegółowe | 6.2-1. Uczeń odczytuje i interpretuje dane przedstawione graficznie 3.7. Uczeń używa poprawnie znaków interpunkcyjnych |
Standardy | 3. Rozumowanie 5. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce |
Umiejętności | 3.9. Uczeń analizuje otrzymane wyniki i ocenia ich sensowność 3.5. Uczeń opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu |
Przedmioty | Matematyka |
Program naprawczy | |
Zalecane skupienie uwagi na zadaniach utrwalających i rozwijających te umiejętności, które są mocną stroną uczniów szkoły. Zalecane poświęcenie uwagi i czasu wymaganiom, które w szkole nie zostały dostatecznie opanowane. |