Drugi ogólnoprzedmiotowy test zaproponowało dla nas ODE (Ośrodek Diagnostyki Edukacyjnej).
Ze stron
ant.wsip.pl pobrano raporty, które w sposób skrótowy
podaje się do publicznej wiadomości.
Informacje szczegółowe były prezentowane uczniom podczas lekcji. Ponadto każdy uczeń od 3 stycznia 2013r. uzyska możliwość pobrania swoich raportów ze strony
ant.wsip.pl
Wynik szkoły |
Średnia punktów | Procent punktów do zdobycia | Grupa wyników | Komentarz |
17,19 | 43% | Między 30% a 70% punktów | Może być lepiej |
Pozycja wyniku szkoły |
Informacja | Komentarz |
Średnia punktów w kraju to 16,99 | Średnia punktów szkoły jest wyższa od średniej punktów w kraju |
59% szkół w kraju ma średnią punktów taką jak Twoja szkoła lub niższą | Wynik Twojej szkoły jest średni w skali kraju
41% szkół w kraju ma średnią punktów wyższą od średniej punktów Twojej szkoły |
Poziom opanowania wymagań przez uczniów szkoły |
Grupa wyników uczniów | Liczba uczniów w klasie 6 | Komentarz dla uczniów |
Większe od 70% punktów do zdobycia | 1 | Tak trzymać |
Między 30% a 70% punktów do zdobycia | 11 | Może być lepiej |
Mniejsze niż 30% punktów do zdobycia | 4 | Ostrzeżenie |
Porównanie poziomu opanowania wymagań w szkole i w kraju |
Grupa wyników | Procent uczniów w szkole | Procent uczniów w kraju | Trend | Komentarz |
Większe od 70%
punktów do zdobycia | 6 | 5 | + |
Może być lepiej |
Mniejsze od 30%
punktów do zdobycia | 25 | 20 | - |
Porównanie z rozkładem wyników uczniów w kraju |
Strefa wyników | Procent uczniów w szkole | Procent uczniów w kraju | Trend | Komentarz |
wysokie | 44 | 34 | + |
Może być lepiej |
niskie | 25 | 20 | - |
Mocne strony uczniów obecnej klasy szóstej |
Obszar | Opis |
Wymagania ogólne | 3.7. wnioskuje na podstawie informacji podanych w tekście
5.4. formułuje problem i główną myśl tekstu |
Wymagania szczegółowe | 12.7. Uczeń rozróżnia autora i narratora w utworze prozatorskim
7.13-2. Uczeń oblicza długość odcinka w skali, gdy dana jest jego rzeczywista długość |
Standardy | 4. Korzystanie z informacji
1. Czytanie |
Umiejętności | 3.1. Uczeń posługuje się kategoriami czasu i przestrzeni w celu porządkowania wydarzeń
1.2. Uczeń określa funkcje elementów charakterystycznych dla danego tekstu |
Przedmioty | Język polski |
|
Słabe strony uczniów obecnej klasy szóstej |
Obszar | Opis |
Wymagania ogólne | 5.9. omawia akcję, wyodrębnia wątki i wydarzenia
4.11. stosuje w swojej wypowiedzi zasady ortografii |
Wymagania szczegółowe | 1.4-2. Uczeń oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych z liczbami naturalnymi
4.6-2. Uczeń prowadzi rozumowania z wykorzystaniem własności ułamków i działań na nich |
Standardy | 5. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce
3. Rozumowanie |
Umiejętności | 3.5. Uczeń opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu
5.5. Uczeń wykorzystuje w sytuacjach praktycznych znane własności i stosuje je do rozwiązania problemu |
Przedmioty | Matematyka |
|
W szkole zastosowano program naprawczy |
- Skupiono uwagę uczniów na zadaniach utrwalających i rozwijających te umiejętności, które są mocną stroną uczniów szkoły.
- Poświęcono uwagę i czas wymaganiom, które w szkole nie zostały dostatecznie opanowane.
- Sprawdzono, które zadania nie sprawiły uczniom trudności i wskazano uczniom ile już umieją.
- Sprawdzono, które zadania były za trudne. Przeprowadzono lekcje, na których uczniowie dowiedzieli, jak te zadania rozwiązać.
- Powtórzono uczniom metody pracy z zadaniami testowymi.
- Indywidualizowana jest praca z uczniami, dążąc do poszerzenia grupy uczniów osiągających wysokie wyniki (mających potencjał, który można rozwinąć w dalszej nauce) i zmniejszenia grupy uczniów z niskimi wynikami (zagrożonych niepowodzeniem w dalszej nauce)
|
1.1. |
odczytuje
różne teksty kultury, rozpoznaje ich cechy charakterystyczne, dostrzega
znaczenie dosłowne i odkrywa sensy przenośne |
1.2. |
określa funkcje elementów charakterystycznych dla danego
tekstu |
2.1. |
pisze na temat i zgodnie z celem, posługuje się różnymi
formami wypowiedzi |
2.3. |
buduje tekst poprawny kompozycyjnie, celowo stosuje środki
językowe i przestrzega normy gramatyczne, ortograficzne i interpunkcyjne |
3.1. |
posługuje się kategoriami czasu i przestrzeni w celu
porządkowania wydarzeń |
3.5. |
opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu |
4.2. |
analizuje ofertę mediów kierowaną do dzieci i młodzieży,
dokonuje wybór |
5.3. |
wykonuje obliczenia |
5.5. |
wykorzystuje w sytuacjach praktycznych znane własności i
stosuje je do rozwiązania problemu |