22 maja uczniowie klas trzecich przystąpili do
Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów – OBUT 2012. Do tego badania przystąpili także uczniowie naszej szkoły. Celem Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów jest pozyskanie dodatkowych informacji o poziomie wiadomości i umiejętności trzecioklasistów oraz materiałów do doskonalenia codziennej pracy nauczycieli. Cel ten został zrealizowany
przez:
- rozwiązanie przez uczniów testów z języka polskiego i z matematyki - czyli profesjonalnych narzędzi, pozwalających uczniom na zaprezentowanie umiejętności zdobywanych podczas codziennej nauki w szkole, na zastosowanie posiadanej wiedzy w sytuacjach nietypowych oraz na wykazanie się dodatkowymi umiejętnościami;
- pozyskanie raportów na temat osiągnięć poszczególnych uczniów, klas i szkoły - wnioskowanie o problemach z opanowaniem wiedzy w poszczególnych obszarach przez uczniów oraz o ich szczególnych predyspozycjach i możliwościach a także dokonywanie porównań wyników w obrębie szkół o podobnej lokalizacji, czy wszystkich szkół biorących udział w badaniu;
- pozyskanie ogólnopolskiego raportu zawierającego opis wyników badanej populacji trzecioklasistów oraz wskazania, jak interpretować wyniki uczniów, klas i szkół i jak wykorzystywać je w planowaniu pracy dydaktycznej;
- pozyskanie po trzech latach kalkulatora EWD, który umożliwi zestawienie wyników badania trzecioklasistów z ich wynikami ze sprawdzianu - pozwoli on dyrektorom szkoły na policzenie Edukacyjnej Wartości Dodanej, czyli efektywności pracy w klasach 4-6 dla swojej szkoły.
Badanie odbędzie się 22 maja 2012 r.
- zapisane w celach kształcenia ogólnego w szkole podstawowej, np. zdobycie przez ucznia umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów;
- wymienione jako najważniejsze umiejętności zdobywane przez ucznia w
trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej:
- czytanie – rozumiane zarówno jako prosta czynność oraz jako umiejętność rozumienia, wykorzystywania i przetwarzania tekstów (…),
- myślenie matematyczne – umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz prowadzenia elementarnych rozumowań matematycznych,
- umiejętność komunikowania się w języku ojczystym (…), zarówno w mowie, jak i w piśmie;
- wymienione jako treści nauczania edukacji polonistycznej i edukacji matematycznej na I etapie kształcenia.